måndag 20 mars 2017

Isis-valacker sökes..

Vi tar det en sista gång...

Jag söker 1-3 stycken isisar, helst valacker, till min lilla flock i Brottby, Vallentuna. Toftesta Gård heter stället och det är nära Bilisten i Brottby.

Det är min häst Theodor (5år) och mammas häst Kjartan (31år) som behöver sällskap och jag vill gärna ha sällskap och även lite hjälp i stallet.  Det är inte mitt stall men jag sköter isis-delen helt själv.

Detta ingår:

  • Morgonfodring vardagar inkl utsläpp
  • Stor fin hage med lösdriftsskjul 
  • Lunchautomat
  • Isolerade vattenbaljor
  • Paddock med bra belysning
  • Sadelkammare
  • Fikarum med micro, kylskåp
  • Toalett
  • Spolspilta och varmvatten
  • Box

Det DU behöver göra:
  • Mocka åt din häst varje dag - om den står inne
  • Väga upp maten till din häst (man kan förbereda för flera dagar)
Det VI gör:
  • Roterar med kvällsfodring/insläpp vardagar ( 5 kvällar, 5 hästar = 1 kväll var.)
  • Roterar med helgerna..  (2 pass/dag, 5 hästar = ca 1 pass/helg
Priser:
  • Kallhyra 1375kr
  • Sedan tillkommer grovfoder, strömaterial och den mat du vill ge hästen.
    • Lätt uträkning:
      • Grovfoder. ca 6-8kg hösilage per dag okt-april. Ca 1,6ton.
        Ca 5 hösilagebalar = 3000kr. = 250kr/månad/häst
      • Strömaterial: Sågspån, ca 2 balar per månad. 69kr på Granngården.
        = 138kr/månad/häst
    • Totalt per månad med box, hage, grovfoder, strö = 1763kr
Varmt välkommen att höra av dig!! anna.christina.pettersson@hotmail.com










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar