torsdag 29 oktober 2015

Isabell red Brana

I tisdags så kom Annica och Isabell åter till stallet för att Isabell ska träna sig och Brana och jag får se hur Brana går från en annan vy.
Isabell har sannerligen ändrat sin sits och sitter numera avslappnat och i en perfekt 4-punktsits (öra, axel, höft, häl).. Brana var väldigt pigg och gick mycket flott. Ibland undrar jag om det verkligen är min häst som Isabell red. Men som sagt, det är otroligt nyttigt för mig att se Brana från en annan vinkel då jag aldrig ser henne gå med annan ryttare förutom just med Isabell 1 gång i månaden.
Så jag fick se dem jobba i tölt, trav, skritt och i öppna, stora mittvolten med tempoväxlingar, skänkelvikningar i trav.. Det såg mycket fint ut och Isabell fick jobba hårt märkte jag...

Tack Isabell för att du rider min lilla dam en gång i månaden och tack Annica för att du skjutsar henne till stallet.. Ett stort plus är också att jag får träffa Annica.

Dagen efter blev en liten uteritt ensam i mörkret med Kjartan som handhäst. Båda två gick på bra och efter att ha lämnat tillbaka Kjartan i boxen, fortsatte jag på ridvolten med Brana en liten stund.

NU känns hon mycket piggare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar