fredag 30 oktober 2015

Alla helgons dag..

Halloween firas varje år den 31 oktober, oavsett veckodag. Alla helgons dag är alltid på den lördag som infaller mellan den 31 oktober och 6 november.

Vilket innebär att det här året är det både Alla Helgons Dag och Haloween på lördag. 

Jag har väl aldrig varit mycket för det ena eller det andra men just det här året känns det som om jag har mer att tänka på än tidigare. Jag blir äldre och likaså blir mina vänner, min familj. 
Min mormor och morfar gick bort för bara några år sedan och en väldigt god vän försvann ur mitt liv för ca 1 år sedan. 

Att mormor och morfar har gått bort är sorgligt, för de var såna livfulla människor men vid runt 90-95 års ålder så är det ganska naturligt och en del av livscykeln. 
Den goda vännen och jag höll precis på att bli väldigt goda vänner och hade planerat att,  när vi var gamla och skröpliga, bo på samma ålderdomshem och kapplöpa med våra rullatorer. Det blev en rejäl chock för mig när jag fick höra att vännen hade gått bort, helt plötsligt.. 

Det är tungt att tänka på att någon går bort så tidigt och imorgon ska jag tända ett ljus för alla mina nära och kära som jag har fått möta i livet och som har vandrat vidare. Ni finns fortfarande i mitt hjärta som en glädjekälla för jag väljer att minnas allt det roliga med er. 

Lilla Grisen (Delaine) får representera det roliga och kärleken här. Hon fanns i mitt liv i 15 år men sedan var sjukdomarna för svåra och hon fick somna in i min famn.. Fortfarande saknad men mer som en varm källa i mitt hjärta än som en tung kall sten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar