onsdag 26 april 2017

Mys i stallet

Det är bra mysigt i stallet nu med alla nya inackorderingar.. Vi har 2 kollektiv i vårt stall eftersom när jag och Nilla flyttade in valde vi att separera oss från de stora hästarna. Det har jag fortsatt med eftersom vissa punkter inom "storhästkollektivet" inte riktigt passar mina hästar. Men vi samarbetar med en hel del, t ex morgonfodrar jag alla hästar i stallet, de stora hästägarna kan (vid behov) ta in mina hästar och ge dem käk.. Vi hjälper varandra.

Men på tal om mysfaktor. Det är en viss skillnad nu för jag kan sitta och "hänga" i stallet och snacka med alla kompisar medan de borstar sina hästar eller mockar eller gör vad de nu gör i stallet. Det är mysigt att bara vara i stallet..

Vi har en bra rutin i stallet numera med god vänskap rakt igenom. Stallmöten en gång i månaden där vi reder ut oklarheter och bestämmer saker inför framtiden. Jag tror det är väldigt viktigt i stall att ha fasta rutiner som alla följer och stallmöten och en tydlig ledare - även om det är kollektivt. Någon måste ha det slutgiltiga ansvaret - annars blir det gärna stökigt och odemokratiskt i stallen (tyvärr).. Det känns som om vi har fått till det nu i vårt stall, rutin och ledare, och det märks på alla i stallet - vi är mer tillfreds med tillvaron..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar