tisdag 1 september 2015

Svävar på moln...

Nu känner jag att rutinerna börjar sättas.. Man går upp, klär på sig, åker till jobbet, jobbar hela dagen för att sedan kunna åka till stallet, där man rider och sköter hästen några timmar och sedan hem, laga lite mat,, duscha, förbereda morgondagens outfit och sedan krascha i sängen. Det är inte många timmar man ägnar åt hemmet inte - lite tråkigt är det.

Totala vardagstiderna:
Arbete: ca 9 timmar per dag.
Bilfärder: ca 1,5-2,0 timme per dag
Stallet: ca 3,5 timme per dag
Hemmet i vaket tillstånd: ca 2 timmar per dag
Sova hemma: 8 timmar per natt

Japp, där har vi ungefär ett dygn... Inte mycket man är hemma & gör något. Nu har Nilla och jag återinfört "ledigt-från-stall-på-torsdagar", den enda vilan hästarna får, så varje torsdag kan jag sluta lite tidigare från jobbet och åka hem och arbeta på huset ungefär 5 timmar..

Men med rutiner så kommer även min vilja att träna Brana och vi har sannerligen börjat träna. Hon går otroligt fint och jag känner att ju mer jag rider, desto längre tid vill jag rida. Jag verkligen älskar att träna henne och hon älskar att bli tränad.

Igår jobbade vi på ridvolten. Den är sannerligen inte bra den här ridvolten, tung, ojämn och dammig, men det är en ridvolt så man får nog nöja sig så. Vi har ridhus bara några meter ifrån oss, ska nog ta och kolla in detta ridhus - så kanske man kan börja lyxa med ridhus istället. Men vi övade i tölt och trav..
En av mina favoriter just nu är kort tempo tölt, flytta i skänkelvikning från långsida till medellinjen för att sedan vinkla om och gå tillbaka till långsidan för den andra skänkeln. Och när jag väl är framme på långsidan, slå om till trav och så en volt på kortsidan och sedan skritt, sedan tölt och börja om igen på andra långsidan.  Både Brana & Jag blir rejält svettiga efter våra ridpass - tydliga tecken på att vi jobbar bra tillsammans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar