onsdag 16 september 2015

Mörkret

Jag kan inte säga det ofta nog.. Det börjar bli mörkt ute nu, sätt på er reflexer!
Reflex på, även ni som går på gångvägarna "inne i stan".. Det finns inget värre än, när man kör som bilist, helt plötsligt får syn på en människa mitt framför fordonet.

Det finns så många olika typer av reflexer i alla olika utföranden så man inte "förstör" sin outfit. Men ha alltid reflex i din väska/jacka så du kan sätta på dig när det börjar skymma.. och varför inte en liten lätt pannlampa?

När jag rider har jag alltid reflextäcke på min häst och reflexjacka på mig - man vet aldrig om man ramlar av i mörkret.. Och pannlampa med rött ljus baktill.

Så här ser vi ut när vi tror att det kommer att skymma när vi är på väg hemåt från en ridtur
Så här ser vi ut när vi rider i skymning och det kommer bli mörkt.. Heltäckande reflextäcke på hästen (köpt från Horze) och reflexjacka på ryttaren och pannlampa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar