torsdag 10 september 2015

Drömmen kanske kan nås?

Jag trodde faktiskt inte jag skulle sakna ett stall så mycket som jag gör.. Men jag saknar Klingsboda, stallet jag stod i före Toftesta. Det har inte varit något fel på några stall jag har haft mina hästar inackorderade i, visst alla stall har sina för- och nackdelar men på det stora hela skulle jag nog kunna flytta tillbaka till alla stall... nästan..

Men Klingsboda erbjöd så mycket mer..  Inte bara det att det var ett fint stall med otroligt fina hagar, fin ridvolt, bra longervolt, fin skrittmaskin utan det faktum att jag bodde där också. 

Det är en enorm lyx att kunna gå 5 minuter till stallet och sköta hästarna. Jag har absolut ingenting emot att gå upp tidigt i smällkalla vintern för att sätta på några hästar täcken, släppa ut dem, fodra, mocka och hacka sönder is i något vattenhål när jag bor precis bredvid. Jag tyckte det var suveränt att komma hem, ta en paus och sedan ta in hästar, borsta, rida lite och sedan gå hem igen för att äta och sedan gå tillbaka för att fodra, släppa ut/in hästar och sedan göra kväll hemma. 

Sista bilden på mitt hyrda lilla röda hus på ca 35kvm, städat, tömt på utemöbler, blommor osv. Sista gången jag åkte dit för att göra det sista innan jag flyttade permanent till mitt nya hus...
Det här huset var litet men smarta lösningar invändigt.
 Jag älskar mitt nya hem, det är inget jag ångrar att jag har köpt. Och jag tycker att vi står bra med våra hästar på Toftesta, de trivs, de har stor fin hage, bra vinterskjul, lätt att åka förbi och fodra när man åker till/från jobbet och fina ridvägar..
 Men jag kommer nog inte bo där jag bor för evigt, likaså kommer inte hästarna stå där de står för evigt.
 Jag vill verkligen ha ett ställe där jag kan ha häst på tomten med några inackorderingar kanske.. Så vem vet.. Om 5-10 år kanske jag har nått den drömmen. För det är en dröm jag har haft sedan jag var liten, att ha hästen hemma..
Mitt hus och bara mitt hus. 49kvm men med en inglasad isolerad altan på 25kvm. ca 1500kvm tomt. Gillar verkligen mitt hem, känner mig trygg och "hemma" när jag kom dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar