torsdag 24 september 2015

Lektion & Vila för hästarna

Igår försökte jag ta det lugnt, så lugnt jag nu kan.. Det har varit en  hektisk vecka och nu känns det skönt att låta allt sjunka in.

Men först lektion för liten söt ponny och den stora töltande varmblodet. Båda skötte sig utmärkt och de fick rida en bana med lite sockerbitar, den s.k diamanten banan och så åttavolten förstås. Lilla ponnyn avancerade till "barrel riding"

Efter det gick jag ner till hagen för att se om våra hästar mådde bra i sin nya fixade hage. Kjartan kom galopperande till mig som för att säga "Släpp in mig i boxen så jag får äta hö!!" och efter honom kom Brana i full fart. Svipa.. ja hon stod och åt gräs en bra bit ifrån och hade ingen lust att prata.

Jag kände igenom alla 3, kollade vattnet, staketet och sedan åkte jag hem. Skön känsla att vara hemma vid 19-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar