onsdag 15 juli 2015

Spikmatta

Jag har nu fallit för trycket på 2009 års julklapp (tror jag).. Nämligen en spikmatta. Jag har sneglat lite då och då på dessa mattor men aldrig kommit till skott men nu har jag köpt en.. På köpet fick jag också ett spik-bälte, en spik-kudde och akupressure-armband..

Nu ska vi se om min migrän lindras, om mina käkar slutar kännas som stenhårda betongklossar och om ryggen slutar upp med att kännas som om jag hade 3000 spetsar inne i ryggraden samt två fullvuxna karlar på axlarna. Ska bli intressant resa det här.

Jag har provat massage, akupunktur och andra saker men ingenting verkar fungera. Nu undviker jag vin, vindruvor, choklad, avokado, banan, ost mm.. Jag sover ordentligt, äter ordentligt. Men än så länge har jag fortfarande migrän ca 1-2 ggr/vecka.

Till att börja med ska jag tydligen använda mattan 10-15 minuter sedan kan man öka på till max 2 timmar per dag. Man ska använda den dagligen samt vara lugn före och inte göra alltför stora energislösande arbetsmoment efteråt så att man inte stör den frigjorda energin i kroppen.

Man får röda märken på området man bearbetar och det är tydligen normalt. Likaså att man känner en "varm" känsla - tror inget annat då man spetsar huden.

Jag tänkte då använda denna på ryggen naturligtvis, axlar, nacke, käke.. Så får jag väl föra dagbok om hur jag mår.. Min vardagliga smärtnivå ligger (om vi graderar 0 som bra och 10 som hemskt) ungefär på 1-2.. När jag har migrän hamnar jag på ca 6-7 och riktigt vidrig migrän runt 9..  Nu graderar jag bara migränen och inget annat, för det är svårt att gradera hela kroppen på det sättet.

Om ca 2-3 dagar kommer prylarna och så börjar jag resan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar