onsdag 1 april 2015

Fällningsdags

Medan Nilla red Svipa lite mer intensivt än jag kan göra så passade jag på att borsta av Kjartan rätt rejält. Han verkar fälla i omgångar.. Först en liten skvätt i december och så lite mer i februari och nu ALLT med värmen och ljuset som kom nu.. För det fullkomligt rasar av honom..

Jag har storlek 41 i skor så ni förstår hur mkt det är.. 

Brana fick sig också en rejäl genomkörare med borsten. Hon är dock helrakad, varför jag nu rakade henne så mycket den här vintern förstår jag inte men men..  Eller jo, det förstår jag.. Hon svettades kopiösa mängder i november plus kliade sig hysteriskt så jag drog av all päls och då blev hon mer nöjd men jag borde inte ha rakat henne totalt.. För i vintras frös hon så pass mycket så hon gick med dubbla vintertäcken (ca 400-800 grams fyllning) för att hålla värmen. Dumma mig.. 

Nåja, sen tog vi en härlig ridtur tillsammans med Svipa. 1 timmes underbar skritt i skogen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar