måndag 20 april 2015

Swosch! så var helgen förbi

Underbar härlig helg.. Fort gick den, antagligen för att jag hade så roligt.

Fredagen så red Nilla på Svipa och jag tog en liten sväng på ridvolten med Kjartan. Ca 15-20 minuter i skritt, trav, tölt och galopp - Brana fick vila.. Kjartan gick bra, lite dålig kondis men vad gör det? Mysigt var det att få rida lite.

Lördagen drog jag till Bogesund och höll lektioner.  Det blev intensivt för mina elever och hårda lektioner (tror jag).. Många skarpa och höjda ord från mig då jag vill så mycket av mina ekipage och jag ser att de kan men de inte riktigt får till det på en gång.. Då får jag repetera, repetera, repetera..
Roligt var det dock..

Sedan åkte jag hem och vad möttes jag av där om inte mina egna "husslavar"?!?! Föräldrarna hade dykt upp och eldade upp rishögen som jag har på tomten. Högen är (eller rättare sagt var) ca 2 meter hög, 2 meter bred och 3 meter lång.. Men de hade eldat upp hälften ungefär och sedan kom jag och hjälpte till hela eftermiddagen och kvällen. Wohoo, jag har numera en ren skogstomt på baksidan. Jättefint och tack så jättemycket föräldrar!! 

Söndagen drog mamma och jag till stallet där målet var en lätt ridtur med Mamma+Kjartan, Svipa+Nilla och jag på Brana. Vi tog in hästarna, de fick lättare frulle inne medan mamma och jag fixade med vattnet i hagen - numera badkar.. Sedan drog vi iväg ut. Underbart väder, fina mamma och Kjartan som skrittade på och Nilla som pratade på. Längs med grusvägen, förbi ett stall och så in i skogen, längs med en åker och så hemåt igen. Perfekt ridrunda, alla skötte sig galant och vi var mycket nöjda.

Sedan hemåt, vi tog lite fika och så åkte föräldrar hem..

Jag dammsög, bakade bullar och sedan kom Nilla över på bullkalas och så var det dags för mig att åka och fodra hästarna igen. Och så var helgen slut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar