fredag 3 juni 2016

Skritt 40 minuter - 1:a veckan klar

Enligt schemat skulle vi ha skrittat i 40 minuter den här veckan men det har jag förstås inte gjort. Tanken var att Brana skulle motionera sitt bakben under kontrollerade former men jag har sett att hon rör sig rätt mycket i hagen så då har min skrittstund med henne varit onödig. Dessutom har det varit för varmt för att rida på eftermiddagarna.

Så, jag har mer eller mindre bara varit i stallet för att fodra på morgonen - de stora hästarna, släppa ut på morgonen - våra isisar, mockat och sedan kommit tillbaka på eftermiddagen för att ta in mina 2 isisar. Sedan har jag stått där i gången och borstat mina hästar, vilket de har njutit av.

Både Brana och Kjartan kommer i full fart när jag ropar på dem på eftermiddagarna, det märks att de vill komma in från värmen. Sådant värmer alltid en hästmänniskas hjärta att en gammal gubbe, Kjartan 30år, kommer i full galopp med bocksprång när jag ropar på honom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar