tisdag 7 juni 2016

Lååånga hektiska helgen

Duracell-Anna.. det är vad man borde kalla mig.. Min svåger undrade faktiskt om jag sov någon gång under dygnets timmar. Jo, det gör jag - men kanske lite för lite dock.. 

Fredagen blev en härlig kvällstur på de här två pållarna..  sedan höll jag min stallkompis sällskap en stund på kvällen eftersom hennes häst fick kolik.. Det lyckades hon häva utan inblandning av veterinär.. 

Lördagen blev då "take-off" för Anna.. Morgonfodring vid 6-tiden vilket innebär släppa ut 4 islandshästar och ge 3 stora hästar (de som står inne) hö och kraft. Mocka boxar, fixa käk inför kvällen och så iväg.. 

Till mamma och pappa där jag lämnade kvar Ida för att sedan åka till IKEA med mamma för att hitta lite inspiration på en det ena, än det andra. 

Vidare till Jula för att titta runt lite och varför inte Chilli (gud vilken skitaffär det var) för att se om det fanns något intressant. Och så vidare till Börjes hästaffär där vi handlade spån och Virkon.. Jajamensan!! Dags att förbereda sig inför tvätt av stall. 

Hälsade på moster längs med vägen, passera Hemköp och handlade lite blommor som de sålde utanför och så hem till föräldrar igen och så umgås lite med dem. På med hästkläderna och så till stallet!! En liten ridtur på dessa två med Ida nedstoppad i västen och så fodra hela högen.. 
 

Hemma så fick jag ett ryck och började plantera alla dessa blommor som jag hade köpt och så spolade jag av trappen, pergolan och så städade rent ute så det såg snyggt ut..
Kraschade i sängen vid 24..

Söndagen tog jag en mysig morgonstund hemma med Ida. Vi åt frukost, tittade lite på teve och sedan iväg till Granngården för att köpa torv, torvmix och så köpte jag lite fler blommor. 

MOT STÄDNINGEN av stallet!! Började med att tömma båda hästarnas boxar och så skura tak, väggar, golv.. Det gick på tok för fort..


Så jag tömde hela sadelkammaren, slängde ut allt som fanns där inne och så skurade jag tak, väggar och golv här med.. 

Virkonade båda boxarna (jag anser att städar man stallet så bör man också desinficera det) och så in med kalk, torv, torvmix, spån.. Snacka om mysig..

In med allt i sadelkammaren och så organiserade jag mina dynbackar som jag har saker i..  In med hästarna som blev mycket glada över sina nya rena boxar.. 

Sedan åkte jag hem för att laga mat.. Gryta och så passade jag på att plantera de blommor jag hade köpt..  Men här får man inte vila.. På med nya hästkläder som var torra och så tillbaka till stallet.
Uteritt med de här två pållarna och så Ida nedstoppad i jackan, som vanligt.

Kom hem från stallet omgång 2 vid 22-tiden och så blev det lite fixande hemma.. Kraschade i sängen vid 24.. 

Måndagen- Sveriges Nationaldag.. Uppe med tuppen, eller före antar jag, och mot stallet vid 6-tiden. Släppa ut 4 islandshästar och ge 3 stora hästar (de som står inne) hö och kraft. Mocka boxar, fixa käk inför kvällen och så iväg..  

Mot föräldrar (igen!) för att sedan åka till syrran för att fira hennes födelsedag. Vi var där några timmar och sedan var det dags att åka hem igen.. 
Kom hem vid 21-tiden och så blev det förstås lite fixande här och där hemma för att till slut krascha i sängen vid 23-tiden - wohoo!! 1 timme tidigare..

Och nu är det tisdag och jag har redan varit uppe några timmar och varit i stallet och släppt ut 4 islandshästar och ge 3 stora hästar (de som står inne) hö och kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar