måndag 13 juni 2016

Åhh dessa enormt snabba helger

Jag älskar verkligen helger men jösses så fort de rusar förbi. Hinner med hälften av det jag planerar känner det som men ändå blir massvis med saker gjorda.

Fredagskvällen var väl rätt händelselös med lite intag av hästar, mocka, borsta osv.. Sedan hemåt och vila..

Lördagsmorgonen började med lektioner!! Ida hänger som alltid med och fick faktiskt prova på en av hästarna.. fotat av: hästägaren
Trevlig färg, bra rumpa.. Stabil häst.. 

Sedan vidare till däckfirma i Vallentuna där jag fick nya sommardäck på bilen.. Att köra på slicks kanske inte är det optimala när man ska besikta bilen.

Sedan hemåt igen! Dags att pimpa trädgården genom att rensa rabatter, fixa parkeringsuppfarten, flytta hästsläpet, städa gångvägen in till huset från gräs och annat.. 

Och så till stallet.. Mocka, väga mat, ta in hästar, rida på ridvolten faktiskt.. Brana har blivit så otroligt het så jag tänkte att liten hjärngympa skulle hjälpa till med att lugna ner henne.. 
...det gjorde det inte.. 
Men det var lite kul att rida på volten och öva skänkelvikning, öppna, sluta, halter, halvhalter, bakdelsvändningar, framdelsvändningar osv.  Sedan påbörja byggandet av hagen i kvällssolen, fodra hästarna och så åka hem..

För att gå upp på morgonen igen och åka till stallet och fodra. Vi har en häst som gillar det här med att äta liggandes i boxen och jag passade på att smyga med kameran och ta ett kort..

Mamma dök upp också och vi tog en härlig ridtur tillsammans. Och så avslutade vi hagbygget.. 
Brana blev mycket lycklig över att få så mycket gräs!! Hon har vants in läänge på gräs och jag öppnar upp mer yta successivt medan jag stänger den nedbetade ytan.
Kjartan har ju haft fri tillgång på gräs hela tiden men visst är bilden fin som mamma har tagit

Och så lite lektion för storhästryttare. Otroligt vad de har utvecklats tillsammans och jag ser fram emot deras första dressyrtävling.

Sedan åka till mamma & pappa för att "hjälpa till med att bära lite golv"..  Det var tydligen inte bara "bära lite" de behövde hjälp med utan jag skulle köra släpet med min bil, hämta golvet på K-Rauta och så köra tillbaka till dem.. *fniss*.. 
Måste skryta lite om min backning.. Man kan säga att det märks att jag kör släp ofta för när jag kom tillbaka med släpet så sa min pappa att "vi kopplar loss släpet och drar in det i garaget". Jag tyckte jag kunde backa in släpet med bilen, så sagt och gjort.. jag backade.. Och hamnade PERFEKT med släpet i detta trånga lilla garage där man precis får plats med en bil.. 

Och så hemåt igen men jag passerade ju ändå stallet och tog in mina hästar, snackade lite med  min stallkompis och sedan var det hemåt (äntligen) och så laga mat, plocka undan lite för att sedan gå och lägga sig inför en ny arbetsvecka. 

Det var inte bara jag som var trött... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar