måndag 16 mars 2015

Tränings-skritt, Stenförflyttning, Mamma-mys

Alltså kan man ha det bättre än jag har det?!? Det känns underbart härligt på helgerna och jag bara myser varje fredagskväll inför helgens alla händelser.. 

Fredagskvällen blev en härlig ridtur längs med den evinnerliga grusvägen. Ida i jackan, Brana rider jag och Kjartan som handhäst och Svipa+Nilla som sällskap. 1 timmes stenhård skritt och sedan ut med hästarna i hagen igen. 

Lördagsmorgonen innebar morgonfodring. Frostigt ute, solen tittar fram och gör himmelen spektakulär med sina gula, röda, orange, knallblå färger. Hästarna nöjda då jag har gett dem hö och Ida supernöjd med promenaden på morgonen. 

Hemåt och så frukost med Ida i knä.. Hon är supernöjd. Rastad, jagat lite hästar, ätit och nu får hon ligga i mattes knä hemma.. Det är hennes syn på bästa möjliga tillvaro.

Hela lördagen ägnades åt mamma och Molle som kom över på ett litet besök. Vi tog en promenad, pratade om ditten & datten, kollade på lite gamla kort..  Ida busade med Molle och blev så här trött efter de åkte hem.

Men jag skulle kvällsfodra så det blev en liten tur till hagen och så fick de hö, vatten och lite omsorg.

Söndagsmorgonen.. Frukost i stallet och sedan underbar uteritt tillsammans med samma gäng som ovanför. Ida älskar att följa med då hon får sitta i mattes jacka (varmt och tryggt) samt sniffa in massa dofter hela tiden. Fryser man, så gömmer man sig mer i jackan. Skön start på söndagen.

Sedan blev det lite arbete hemma.. Jag flyttade sten.. En massa sten. Sten minst i viktklass Kjartan & Brana ihop = ca 600kg. Det blev till att springa fram och tillbaka med massa stenar i famnen och tömma ut dem i skrevor vid berget, 1.5-2 timmar tog detta. Sedan tog jag fram lite krukor och gjorde fint på framsidan. Längtar till våren nu.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar