måndag 2 mars 2015

Annorlunda men härlig helg

Fredagskvällen började med att jag tröttnade på min frisyr.. Det är totalt jämnlångt, vilket gör att jag oftast sätter upp det i tofs.. Så jag kammade fram lite hår och kapade helt sonika fram en lugg..En lugg ändrar frisyren totalt och jag känner mig nöjd med resultatet.


Lördagsmorgonen innebar morgonfodring. Det börjar visa sig att det är vår i luften. Fåglar kvittrar, svanar trumpetar, hagen börjar bli lerig.. 

På kvällen hade jag ett gäng tjejor över på lite grill och mys. Blev en rätt skön kväll, totalt avslappnad kväll med hundar och människor hemma hos mig.  Jag fick lite presenter också (!?!!?) vilket jag inte alls var förberedd på. Jättefina ljuslyktor  (alla var runda och fina) så jag blev jätteglad. Två små som kan hängas i fönstret och så den stora på bordet.. Ja, och tulpaner! Älskar tulpaner..

Söndagen var en ledig morgon och Ida passade på att återhämta sig efter den tunga lördagskvällen. Många hundar att ha koll på hemma på lördagskvällen plus matte som rände runt mitt i natten och diskade miljoner med tallrikar och glas.

Senare på dagen åkte jag till hästarna och krattade rent runt vår höbal. Vi har sannerligen det lyxigt  nu och bekvämt vid vår hage. Vi har hösilagebalar precis vid hagen, en våg där också så vi kan väga hö:et.. Vi har två vintersäkrade vattenbaljor och dunkar med vatten som vi ställer precis utanför staketet. Vi har ett skjul till hästarna så de kan komma undan vädrets makter (och det är lag på detta på vintern) samt så har vi halmbalar under presenning precis vid hagen - för att halma skjulet. Det är verkligen nära med allt och mycket bekvärmt. 
Nu fick hästarna ytterligare en sak som behövdes. Vår hage blir nämligen rätt lerig och det är rätt mycket bajs i det området vi fodrar, eftersom hästarna går ute dygnet runt. Nillas man har byggt ordning 3 härliga foderbaljor. Så nu slipper hästarna äta hösilage i leran. Det är helt suveränt..







1 kommentar: