torsdag 26 juni 2014

SM

Nu äger SM för Islandshästar rum på Wången i Östersund.. En lång resa för många (för mig skulle det ha tagit runt 9-10 timmar) men området där är magiskt fint och jag hoppas att det fortlöper bra. Själv känns det bitterljuvt då jag vet att jag och Brana skulle ha kvalat men tyvärr så blev hon skadad och nu är det läkning som gäller. Ska se på denna tävling på Horze1 på söndag, jag har ju den kanalen..

Nästa år, om allt går som det ska nu då.. så blir det då två kval för mig och Brana. Både vanliga SM (håller tummarna att kvalgränserna håller sig där de är nu 6,20 i V1+T1) samt Geadingakeppni-SM (7,80 B-flokk). För har man inte tävlat det här året och kvalat in så åker man ur, såna är reglerna. Däremot är jag kvar i A-klass, det känns ju bra att man inte behöver kvala in där igen.

Men jag saknar min lilla Brana.. att få rida henne. Bara ca 49 dagar kvar tills jag får sitta på henne igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar