måndag 16 juni 2014

Lycklig :-D

Brana är en enastående häst.. Inte bara ridmässigt utan också läkeköttet.. Hon har ett suveränt läkekött och det här bevisas med tanke på hennes senskada. För alla de problem som har varit så är det bara ringbandet kvar som stökar, allt annat är återhämtat - på en månad!!
Ringbandet läker och det finns en minimal risk att den sätter sig ihop med senorna men det var en minimal risk.
Veterinärens utlåtande var: I augusti kommer du att kunna börja sätta igång henne igen. Och nu menar jag inte bara skritta utan verkligen rida/träna.. I vår 2015 så kan du tävla igen...

Visst finns risken att skadan stökar till det hela, genom att hon kanske galopperar, sprätter omkring i hagen och på så sätt slår upp skadan innan den är läkt men med tanke på hur hon snurrar runt i hagen i nuläget så anser jag att den chansen är minimal.

SÅ! Snart har jag en ridhäst igen.. WOHOOO!! Jag som såg framför mig ett djupt och känslosamt avslut och sedan ny häst.. Nu får jag njuta av lilla Brana banan igen.. Underbart. Min glädje är på topp.

2 kommentarer:

  1. Testar lite här också..

    SvaraRadera
  2. Testar igen:
    Grattis och underbara nyheter!
    Ser fram emot att få ser er på banorna igen!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera