onsdag 11 juni 2014

Hingsten Kjartan

Jag skulle ha ridit idag och då på Kjartan.. Meeen det stod två damer, en gul och en svart, på andra sidan staketet och flörtade hysteriskt med honom = högbrunstiga. Kjartan blev helt plötsligt en hingst och ville inte fångas, ville inte stå still i boxen, skrek hela vägen ner till paddocken, fick igång samtliga 3 flockar (stora hästar). Brana & Svipa skrek från sin hage och Kjartan bockade, stegrade, skrek, galopperade och dundrade runt helt hysteriskt i longeringslinan..
Ja, jag beslöt en longering direkt när jag såg hur han var.....

Så, denna lille herre, kastrerad antagligen vid 1 års ålder, numera 28 år gammal.. Har fått hingstkänslor och vill helt plötsligt bli den stora herren på täppan!?! Snacka om förändring på honom, på sitt förra ställe var han en normal valack..  Jag var extremt svettig efter denna hantering och han var ungefär lika svettig. Så fort han fick gå tillbaka in i hagen så blev han lugn och trygg igen.. Med två mycket hormonstinna damer som mötte honom vid staketet.

Första dagen på länge som jag bara slöar hemma.. Underbar känsla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar