torsdag 7 maj 2020

Galopp galopp

Jag och Teo fortsätter med våra styrketräningar. Massa övningar som stärker bakdel och överlinje (hoppas jag). Teo älskar att galoppera och hans galopp är riktigt fin så varför inte träna den så vi blir starka?


Jag ställer mobilen på en stol vid paddocken och sedan sätter igång kameran. Den får gå under hela ridningen och sedan kan jag titta på filmen. Ibland försvinner jag ur bild, ibland är jag perfekt i bild. Man får liksom ta det som det serveras och det blir inte bättre filmat än så här när man är solo.. Jag har en del att jobba på noterar jag. T ex mina skänklar som fladdrar runt och inte sluter om bra, mina tår pekar ibland ut.. Fattningarna är riktigt bra! Jag noterar också att jag viker höften en smula och lutar utåt, måste korrigeras. Jag ställer honom lite för mycket inåt vilket hämmar inner bak.  Och så måste jag jobba på avsluten bättre.. Jaja, det finns rum för förbättring :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar