torsdag 27 februari 2020

Teo hovöm

På våren, sommaren och hösten har jag alltid Teo skodd med hela sulor men under vintern är det då snösulor. Eftersom det var så mjukt i backen och har varit så hela vintern så tänkte jag att vid den här skoningen kunde jag sko utan snösulor och utan sulor.. "Det är ju så mjukt och Teo får lufta hovarna lite", tänkte jag..

Jag säger bara: I-D-I-O-T-I-S-K-T

Teo ömmar något så infernaliskt, varenda litet gruskorn gör ont och nu när det har blivit kallt och hårt i backen så går han knappt framåt. Med andra ord rids han inte.. Med andra ord kan han knappt gå i hagen. Akut-sms till min hovslagare som meddelar mig att han löser det idag eller imorgon.. Ängel till hovslagare jag har men så har jag också varit en trogen kund till honom i över 20 år.

Snart får Teo sulor och så blir det frid och fröjd igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar