måndag 3 februari 2020

Helg..

Jag vet inte riktigt vad det är med mig, kanske jag äntligen har fattat det här med klimatet, kött och annat men jag har blivit riktigt sugen på att laga mat och odla egna grönsaker.

I helgen började jag med första momentet: Lagade fiskgryta (nåja, det är ngt jag gör ibland) men jag gjorde min egna müsli.. WOW, vilken smaksensation det blev! Riktigt stolt över mig själv faktiskt, detta kommer jag göra mer.

Jag gjorde även morotsbiffar som blev utomordentligt goda!

Jag ska försöka att minska ner på mängden kött och även bara köpa närproducerat kött från gårdsbutiker och så ska jag som sagt, odla mer hemma.. Det är dags nu att börja tänka på miljön, kanske inte med allt men man ska börja någonstans. I helgen ska jag försöka mig på att göra egen pasta.

Ja och ridit har jag förstås gjort.. Försöker hela tiden hålla mig undan från nosgrimmor och bett.. Rider på Branas gamla hackamore och det verkar fungera bra. Min kommunikation ökar och Teo hajar att matte belönar istället för att bestraffa och visst, ibland kan jag t om skratta lite när han busar runt med mig, när han "gör fel" så att säga, för han tycker det är roligt att jobba och då är det helt ok att slänga sig iväg i galopp med studssteg. För det ska vara roligt att träna, inte plikt och ansvar utan skoj!! Eftersom Teos bästa gångart tidigare har varit "halt", så är jag bara lycklig över att han numera hellre vill springa mot att göra halt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar