måndag 15 juli 2019

Galopp..

Det är galopp-vecka känns det som. För Teo och jag övar massvis på galoppen. Fatta galopp, hålla galoppen, kort tempo, mellantempo, små volter och större volter. Mycket roligt och väldigt bra för konditionen då Geadingaekeppni är extremt konditionskrävande, särskilt finalerna. Så vi kör på med detta ett tag till...

Romme Fritidsmästerskapen!! har jag inte varit på men "min" träningshäst från i våras var där. Snacka om att jag har coachat dem från fjärran - via Messenger. Allt från framridning, till vilan till tävlingen. De skulle tävla F2 (femgång), A-flokk (femgång geadingakeppni), P2 (speedpass), T7 (tölt-klass men utan ökad tölt)..  De tävlade F2, A-flokk, T7 för P2 skulle gå på söndagen och de behövde åka hem på lördagen. Men jösses så BRA det gick. Ägaren/Ryttaren var supernöjda, hästen var pigg och glad och de gjorde alla moment som krävdes av dem. Jag är en mycket nöjd och stolt tränare/instruktör. Väldigt bra gjort av de båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar