torsdag 18 juli 2019

Min tid..

Det börjar bli dags att överlämna stallkompisens häst till min stallkompis. Det ska bli väldigt skönt! Det är inget fel på träningshästar och jag älskar att träna andras hästar men att träna andras hästar, hålla lektioner och samtidigt jobba med mitt vardagsjobb och mitt hus.. det sliter en hel del.

Dessutom har jag totalt glömt bort Teo i allt det här. Vi har inte alls tränat som jag vill göra det här året eftersom fokus har varit på alla andra. Det kräver en hel del av mig att alltid vara PÅ och alltid stödja/stötta andra.. Ibland behöver även jag inspiration, stöd och stöttning och vill vara AV ibland.
Jag har oftare och oftare lämnat mobilen på tyst eller i bilen när jag är i stallet för att få en lugn stund utan massa plingande från den. Det är sååå skönt.

Under den värsta perioden höll jag inga lektioner för jag orkade helt enkelt inte med det. Nu har jag haft min första lektion på rätt länge, otroligt roligt men som sagt, min energi är ganska låg just nu. Jag behöver riktigt ladda upp för att orka med allt.

Men men, nu blir sista hästen klar för året och därefter ska jag bara fokusera på Teo. Ska även försöka att INTE hålla alltför många lektioner utan max 2 per månad, då jag behöver mina pauser och åka på egna lektioner för mig och Teo.

Jag har dessutom rätt mycket att göra hemma och i stallet så min semester som äger rum om en månad kommer bli hektiskt  (som vanligt)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar