torsdag 30 augusti 2018

Träning, Mörkt

Igår kom jag till stallet ganska sent då jag jobbade rätt länge. Men det hindrar inte mig.. Så jag tog in mina killar, gav dem lite käk, borstade av Kjartan och sedan ut med Teo på gången.

Borstade av honom, sadlade, tränsade och så ut på grusvägarna! Vi övade tölt, trav, galopp, skritt i varierande tempon och form. Lite tempoväxlingar, massa halvhalter (kommunikation mellan honom och mig) samt en hel del böjningar. För man kan faktiskt böja och ställa en häst även om man rider ut, t om hitta lite volter ibland. Av och till pauser i form av skritt och beröm.

Tog mig till "ovalbanan" vi har ute i skogen där jag tränade en stund. Mycket svettig kille, mycket nöjd Anna och så red vi hemåt. Sista sträckan satt jag av och ledde honom hemåt = maximalt beröm.

Sadlade av, tränsade av, stretchade honom, borstade av honom och så ledde jag ut båda. Nöjd, svettig och så noterade jag att det börjar bli mörkt ute! Kanske dags att sätta på sig en liten reflex eller två om jag ska rida ut på kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar