tisdag 17 oktober 2017

Hovis

Idag kommer min suveräne hovslagare och skor Teo. Han tog ju av sig ena framskon i mörkret när jag red på vallen i helgen och jag har tyvärr inte hittat den. I normala fall slår jag gärna på en sko men jag har lärt mig lite om Teo och hans hovar. Den här skon har jag slagit på några gånger och det verkar som om den en gång har lossnat så kommer den lossna hela tiden.

Nu åker sulorna av också! Han har sådant slafsigt steg i traven och "knackar" skor hela tiden, vilket också leder till att han trampar på sulorna och då rasar skorna av. Ovanpå detta så är det ganska lerigt numera och mjukt i backen så han behöver inga sulor.

Det verkar som om min pålle funkar bäst med 5-6 veckors intervall på skoningarna.. Billigt och bra, eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar