onsdag 13 september 2017

Den lilla busiga vargen

Den lilla busiga ungvargen som snurrar runt i Brottby och hemma hos mig. Det är lite spännande och lite läskigt samtidigt, för vargen är ung, dum, prövar sina vingar men är förstås rätt så ofarlig för våra hästar och oss själva.. Men för lilla voffsan så är han livsfarlig och eftersom han är en smula orädd så har jag rejäl koll på var vargen är för dagen och så har jag superkoll på voffsan.


Notera att ungefär den blåa cirkeln är där vargen har sitt område just nu.. Typ..  Och den röda cirkeln är där jag bor och den gula är där mitt stall finns. Så, jag har sannerligen varg nära mig. 

Men som sagt, för mig och mina hästar är han rätt ofarlig eller väldigt ofarlig faktiskt..  Fast det är ju inte så kul att ha en varg i bakhasorna när man rider eller på stallplanen när man tar ut voffsan för en liten kissrunda eller hemma på kvällen.. Och för får, höns och annat är han väldigt farlig..

Det här är precis hemma på min baksida..

Och det här är på baksidan av mitt stall..

Samma varg men han har ju ben och kan trava på rätt långt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar