måndag 24 juli 2017

Ny häst??

Nu avslöjar jag något som jag inte brukar avslöja förrän det sker.. 

Jag har faktiskt börjat söka efter ytterligare en häst, en unghäst - helst 2-3 år gammal, helst hingst/valack.. Gärna udda färg men inget krav.. Inte superhanterad men ingen "islands-aktig" häst heller (alltså flyger iväg så fort man ser på den) utan det berömda ordet "lagom" hanterad. Men helst då femgångare, bra steg och förstås billig.. Ingen lätt kombination.

Kjartan börjar bli till åldern och eftersom jag trivs så otroligt bra där jag står och jag sköter mig helt själv i detta stall (är som mitt egna) så behöver jag något sällskap till Teo. Antingen via staket eller tillsammans.  Så jag har försiktigt börjat kolla runt lite, inget akut, bara lite lagom snabbt. 

Vi får väl se om jag hittar något.. men som sagt, ingen panik, ingen hets och jag kanske t om ändrar mig. Vi får se..

Annars finns ju alltid såna här alternativ.. Mini-shettisar..  
Den här stod i storhäststallet en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar