onsdag 19 juli 2017

Min älskade Brana - 1 år har gått utan dig

Min bästa häst, min prinsessa.. Som jag saknar dig..
1 år har gått sedan den mörka dagen.. Jag lever men det gör inte du..

Det är få gånger jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden men just för dig, så önskar jag att jag kunde vrida tillbaka tiden ca 4 år och ha kvar denna kunskap om vad/vart första skadan skedde. För då hade vi inte skadats.. och du hade fortfarande levt....

Vi kämpade hårt du och jag i 2.5 år för att få dig ohalt men vi lyckades inte.... Senskada, Sparkskada klarade du hur bra som helst men en liten Kotsenskideinflammation blev det som till slut tog knäcken på oss båda. Den ville aldrig läka och blev värre - du opererades men det blev ändå inte bra. Ont måste du ha haft eftersom du haltade och till slut.. blev jag tvungen att släppa taget om dig.



Jag minns varje sekund, vår sista dag tillsammans. Hur glad du var att få massa godis ur en okänd människas hand, hur solen sken, hur fåglarna kvittrade. Så nöjd du var att stå där i centrum med mig, med den okända personen, med Kjartan och så med min mamma och du var den enda som fick äta massa gott-gott.. Du såg så stolt ut, din päls glänste, din vita man vajade lite lätt. Och så.. la du dig... fint.. som en hund som lägger sig ner, rakt på magen, med frambenen fint framför dig.  Jag gav dig en sista klapp, sa farväl och lämnade dig där i den rosa grimman med den okända personen..

Varje gång, från den 19 juli 2016 fram till idag, när jag har gått ner till volten för att rida, så ser jag den bruna fläcken på marken där du togs bort.. och minns varenda detalj från dagen..
Nu börjar gräset växa så att fläcken försvinner, för så är det, tiden läker alla sår inklusive de öppna sår som finns i mitt hjärta..   

Du kommer dock alltid ha en plats i mitt hjärta.. för jag saknar dig så enormt mycket..
du var knasig, tokig, galen och helt magisk.. Du var hästen med stort H för mig - min själsfrände..
Du tog fram det bästa ur mig och jag tror att jag tog fram det bästa ur dig..



Vi var ett team du och jag..  jag saknar dig såå mycket, min guldgula prinsessa..
Kom tillbaka...... 



1 kommentar:

  1. <3 läste det här nu och tårarna rinner!
    Stor kram till dig! <3

    SvaraRadera