onsdag 12 juli 2017

Handhästridning

Det är sannerligen roligt med hästar!! Jag kan inte säga annat - underbart roligt. 

Tog in båda igår på kvällen och började med att borsta av Teo ordentligt. Han fick sig en rejäl omgång med både vanlig borste och ryktborste samt man och svans blev borstade med ryktborste (använder inte piggborste där inte).. På med back on track täcke så att han får lite värmestart innan ridning och så in i boxen....

medan jag tog ut Kjartan och repeterade processen..  Då la sig Teo ner...


mäh!?! Jag hade ju precis borstat honom snygg.. Nu blev han spånig igen.. 

Efter en stund behagade prinsen att resa på sig och då tog jag ut honom igen och borstade av lite snabbt. På med sadel, träns och så på med träns på Kjartan samt grimskaft och så UT. 

Vi tog en härlig runda på grusvägen i tölt (Teo) och trav (Kjartan) och så lite galopp (båda).. Jag noterade att jag log under turen, sånt där riktigt leende som visar tänderna. 
Det är SÅ KUL att RIDA!!!

Efteråt fick båda duschas av, de var båda väldigt svettiga, och sedan in i boxarna. Teo tyckte det kliade överallt så jag tog ut honom på grusplanen där han fick rulla ordentligt.. Från svart till musblack.. Det var han väl värd. Nattade båda i boxarna och åkte hem..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar