måndag 29 maj 2017

Stall, Ny Altan, Migrän

Stall, Ny Altan, Migrän - Ungefär så har min helg varit.. KOKHETT dessutom.. Jag har växlat mellan att rida på kvällen eller tidigt på morgonen - för att undvika värmen.. Jag är inte så jätteglad åt den här sommarvärmen..

Min nya altan har jag ägnat mig åt att måla fönster men vid 10-tiden på mornarna har temperaturen där inne (trots öppnade fönster/dörrar) kommit upp i härliga 50 grader och då var det helt enkelt för varmt och jag har fått söka skydd i min isolerade altan nr 2.. Alternativt har jag däckat i migrän, så av och till har jag sovit - dagtid eller inte..


Hästarna har gått bra, de har fått sina rundor som sagt tidig morgon eller sen kväll. Tack och lov att de går i en hage med massa träd så de har fått rejält med skugga. Dock är betet i denna hage väldigt magert - perfekt för fånghästar eller lättgödda hästar (om jag nu hade såna men det har jag inte) - så jag får kämpa lite med att hålla hullet på dem.. Båda äter kornkross och betfor och Kjartan toppar jag upp med strålucern.. Ingen av dem vill veta av hö, så att stödfodra med sådant är uteslutet. Jag får helt enkelt rida iväg och handbeta dem där det är möjligt eller ge dem annat gott stråfoder..


Men ridit har jag gjort och bra har de gått. Tog ut båda på en tur där jag handhästade Kjartan. Underbart att killarna är så duktiga på detta och jag blir ändå imponerad av Teo som ändå bara är snart 5 år gammal och sköter sig så underbart med handhäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar