torsdag 10 december 2015

Grått men inte svart..

Efter denna tunga dag så har jag insett EN sak. Jag ska bli mer som djuren, ta varje dag för vad det är. Leva i NUET så att säga. Det är ingen idé att älta om något som kanske händer för det har ju inte hänt ännu..

Så istället för becksvart helvete som det var igår så har det nu blivit grått.. med lite ljust i kanterna.

Det blev stallet igår kväll eftersom jag skulle meka om hagen plus kolla Brana lite och dessutom longera Kjartan.  Hagen blev bra med lagom stor yta för hästarna, torrt och fint, platt och bra.

Kjartan fick på sig en vanlig grimma och så longerlina och därefter drog jag ner till ridvolten och började longera. Fick en liten idé om att sätta upp ett hinder åt honom så det gjorde jag och som han HOPPADE och galopperade! Det var tydligen roligt.. Efter en sisådär 15 minuter var vi klara och han helt slut så vi gick tillbaka till stallet.

Borstade av honom, borstade av Brana, checkade av hennes ben - inte mer svullet än tidigare - och mockade lite. Snackade lite med alla stallkompisar och åkte hem sedan.

Imorse var jag där och gav Brana medicin, gav Rakel & Kria morgon hö i boxarna, tog med mig de 3 (Kjartan, Brana, Svipa) och gick ner till hagen och den nya öppningen. Hästarna blev väldigt nyfikna på vart jag skulle ta vägen med dem i mörkret på en "ny" grusväg men så fort de såg öppningen så gick de in till sin gamla hage. Kjartan var dock tvungen (som hagens herre) att kontrollera lite bajs så att det verkligen var deras gamla hage och inte någon ny hage. Eller om någon annan hade varit där inne!?! Nöjda hästar som äntligen fick komma ut efter 1 dygns vila på box.

Medicinen smakar äckligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar