måndag 14 december 2015

Jul.. jul.. strålande jul...

Oj oj oj vilken hektiskt helg det här har varit. Underbar, full med vänner, god mat och massa mys. Precis som det ska vara inför en storhelg.. 

Började med morgonfodring i stallet i lördags och mockade alla boxar, fixade och donade. Dundrade vidare och höll lektioner i Bogesund.. Underbara söta elever som hade fixat en julklapp till mig - absolut ingenting jag förväntar mig och jag blir lika förvånad och glad varje gång..  Träna hårt fick de av mig i julklapp :-)

Sedan tillbaka till stallet och väga klart hö, för att sedan dundra hem, bada Ida inför kvällens julkalas (inte alls poppis)..


Och så var det dags för mig att bli fin och dofta gott (tack vare julklappen jag precis fått av eleverna).. Och så iväg till stallet - igen! - för att ta in hästarna, checka av Branas ben och så vidare till Per och Annica på en liten julknytis.. Underbart härligt, nya och gamla vänner, god mat, roligt samtal och bara så där myspysigt man kan ha det med goa vänner.. 

Hemåt i kylan och så var det natti natti..

Söndagen upp igen tidigt på morgonen, iväg till stallet, ut med hästarna och så mocka boxar.. När jag var klar där så dundrade jag vidare till mamma & pappa i Bålsta för att hämta upp dem och så åkte vi iväg till syrran och hennes gubbe uppe i "Norrland", nåja Söderbärke i Dalarna.. Massa gosig mat och det är så kul att träffa syrran och hennes gubbe. En härlig promenad blev det i kylan och massa prat.. och väldigt mycket god mat/fikabröd osv. 

Hemfärd till Bålsta och beundra bonade golv hemma hos mamma & pappa och sedan till stallet (igen). Checka av Branas ben som nu stod inne och mumsade på kvällshö. Slängde på lite kyllera och gosade lite med henne och sedan hemåt på glashala vägar. 

Det var min helg det.. Ibland undrar jag var helgerna tar vägen för det känns inte som om man har helg.. men när jag skriver ner det så här så märker jag att jag gör ju massvis på helgerna.. 

Och för er nyfikna om status Brana.. Benet ser faktiskt bättre och bättre ut. Svullnaden är väldigt liten och benet går från iskallt till svalt till lite ljummet. Det märks att hon har reagerat bra på behandlingen och jag tror jag ser ett ljus i mörkret. Det ser lovande ut men man vet aldrig hur det ser ut "där inne" i benet.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar