fredag 11 december 2015

Brana slutar aldrig att förvåna mig..

Igår när jag tog in Brana så noterade jag att gallan på det skadade benet var mindre och hon var kall och fin om benet. Borstade av henne och la sedan på kyllera på hennes ben - funkar bra nu när hon är rakad.
Kjartan såg ut som lerboll så det blev en rejäl avborstning av honom..

Efter det åkte jag hem.. Jag hade inget mer att göra i stallet och var ganska trött. Men inte sov jag inte, utan jag möblerade hemma med lite nygamla möbler jag har fått plus dammsög osv..

Imorse när jag kom till stallet noterade jag att Branas ben var ännu finare. Kallt och så gott som utan galla..

Hon har en enorm läkekraft min lilla dam och med lite hjälp av denna cortison-spruta hon fick för 2 dagar sedan, så kanske det här går åt rätt håll.. "Efter regn, kommer solsken"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar