torsdag 17 december 2015

Mystur på Kjartan

Igår valde jag att göra stallet på ett annat sätt. Lite tråkigare då jag inte träffade mina stallkompisar mer än "hej" i dörren men ändå skönt då jag kom hem vid 18-tiden,.

Jag tog in hela bunten med hästar på en gång, slängde på Kjartan sadel, träns, reflextäcke och red ut. Underbart roligt med honom. För att vara 29 år och 351 dagar gammal så är han väldigt pigg, väldigt stark och väldigt rolig. 
Vi skrittade, travade, töltade och galopperade. En liten runda på 20 minuter men ändock en runda där vi både fylldes med energi. 



Därefter mockade jag boxar, gav Kjartan lite kraftfoder - han är ju ändå äldre och behöver lite extra som kornkross - borstade av Brana, sa hej till Nilla som dök upp precis när jag var klar.. Och sedan åkte jag hem, kl 17:30!! 

Det går att skynda på i stallet men det blir inte riktigt lika roligt.

Hemma så blev det bus med Ida, dammsög huset och sedan bara softa i soffan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar