tisdag 15 december 2015

Lektion och Branas ben

Det börjar bli mycket häst nu igen. Jag åker skyttel fram och tillbaka till stallet för att göra Branas läkning så perfekt som möjligt. Jag älskar att vara i stallet och det bästa är ju morgonpassen så det gör mig ingenting. Jag byter täcken på hela högen hästar, kollar Branas ben, släpper ut allihopa men de som har kvällen gör lite tyngre pass. De väger hö, fyller på vatten i utedunkarna och lägger ut frukosthö i hagarna - lyxigt för mig..

Branas ben ser bara bättre och bättre ut. Det är svalt, på gränsen till torrt ben och hon verkar bättre än tidigare. Humöret är det lite värre med.. Hon är trött på att vara sjukskriven och vill TRÄNA.  Snart kommer jag nog få se henne galoppera runt i hagen.

Igår hade jag lektion. Med nygamla elever som jag har tränat för några år sedan. Det var väldigt roligt. Det hade hänt en hel del anser jag. Nu ska jag träna dem någon gång per månad..

1 kommentar:

  1. Kul! Tack för lektionen igår. Bra att få bekräftat att vi faktiskt kommit en bit på väg :)

    SvaraRadera