tisdag 8 december 2015

Jag blir såå ledsen, Brana haltar..

När Isabell red Brana den 1/12 så tyckte jag mig skönja en viss ojämnhet bak.. Jag kunde inte definera det och det försvann lika fort som det kom.. Men det fanns där, tror jag.. och det satt kvar i mitt bakhuvud. Jag bör poängtera att Brana kändes ojämn innan Isabell kom och red men då trodde jag det berodde på att det var hårt och ojämnt i backen..

Så efter Isabells ridning har jag faktiskt inte ridit förutom två gånger. Ena gången kände jag ingenting men gång nr 2 kände jag det, en viss ojämnhet i traven..

Igår longerade jag henne och mycket riktigt. Brana haltar.. hon haltar rejält dessutom. Det är på det bakben som hon har haft kotsenskideinflammationen.. Förstår ni hur ledsen jag blir???

Hon har ju varit fräsch sedan maj det här året och jag har sakta men säkert ökat på tempot, trycket och kraven. Nu när det har varit lite hårdare i marken verkar det som om hon inte håller.. Eller så är det nya hästar i hagen som har stökat till det.. Eller har jag krävt för mycket? Eller är det något annat?

Nu blir det besök igen till Evidensia så får vi se hur vi ska arbeta oss framåt. Jag ser en väldigt mörk framtid för Brana.. om det nu ens blir en framtid.. Men vi får se vad veterinären säger.

Imorgon onsdag kl 09:15 ska vi träffa Henrietta på Evidensia (igen)..

1 kommentar:

  1. Din stackare...hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Håller tummarna.

    SvaraRadera