torsdag 19 februari 2015

Ovanligt lite tävlingar?

Det är inte bara jag som har noterat detta, att det är ovanligt lite tävlingar det här året utlagda på SIF:s hemsida?  Det dyker upp lite fler och fler ju längre in på året vi kommer men borde inte alla tävlingar vara inplanerade före årets början?

Jag tycker att lokalklubbarna har ett ganska otacksamt jobb ändå. De kämpar med dessa tävlingar, svårt att få funktionärer, mycket att planera och så den nya domarhandledningen på det. Ekipagen klagar på än det ena, än det andra.. Inte undra på att lokalklubbarna tar sig mer än EN fundering på om de överhuvud taget ska arrangera tävlingar..

Vad jag kan se också är att det är extremt få geadingakeppni-tävlingar.
19/4 Har Strokkur geadingatävling, 1 dag .. Det är i Mönsterås.
16/5 Har Vinir geadingatävling, 1 dag. Det är i Göteborg
25/4 Har Dyggur geadingatävling, 2 dagar. Norrköping.

3 Geadingakeppi-tävlingar i hela Sverige det här året är än så länge utannonserat!?! Och Geadingakeppni som börjar bli så populärt..


70 tävlingar är utannonserade på SIF:s hemsida. 70 tävlingar med både lättklass, öppen, nationella, inoficiella, geadingakeppni på hela 63 lokalklubbar..Är inte det lite??


Japp och jag red (som vanligt igår).. Skritt den vanliga rundan, som tar ca 30-40 minuter beroende på hur pigg Brana är. Kjartan hängde med som handhäst och Nilla+Svipa som sällskap. Brana går oftast i halvlång form, ni vet lång och låg, och ville väldigt gärna dra på i tölt men det fick hon INTE. Benet känns bättre, även om det går lite upp och ner just nu. Lindas varje gång vi ska rida med rooosa vackra lindor.. 
Känns alltid lika kul det där, in med hästarna till boxarna, av med vintertäcke, borsta, kolla broddarna, på med lindorna, på med sadel, på med reflextäcke, på med träns, matte sätter på sig hjälm (alltid!) och pannlampa, Kjartan får på sig träns och reflextäcke och benreflexer plus grimskaft fastsatt i bettet. Ut med hästarna, upp i sadeln, skritta 30-40 min och sedan in med Kjartan i boxen, av med träns, jag tar av mig hjälmen, sätter Brana i gången, av med reflextäcke, av med sadeln, av med lindorna, på med kyllera, av med tränset, in i boxen: Jag går in till Kjartan, av med hans reflextäcke, av med hans benreflexer och han får lite kornkross, Brana får en klapp på halsen och så på med vintertäcken, ut i hagen, fodra, vattna, väga hö.. 
Snacka om rutiner!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar