torsdag 11 september 2014

Vila..

När vi tog in våra hästar igår så somnade Brana och Kjartan direkt i sina boxar. De var enormt trötta och jag vet inte vad de har pysslat med i sina respektive hagar men jag beslöt rätt kvickt att inte rida. De fick istället en borstning och lite gulle-gull i boxarna och sedan lät jag dem vara så att de kunde ta en skön paus i boxarna. Nilla & Svipa däremot drog ut och tränade på ridvolten men inte ens det fick mina hästar att reagera. De stod bara och sov..

Så alla hästarna fick sova inne under natten..

Nu imorse när jag släppte ut dem såg alla ut som små kokosbollar för de hade sovit gott och lagt sig ner ordentligt. Hela manen, pannluggen, kroppen på båda sidorna var strödda med spån/torv, precis som om man hade strösslat pärlsocker och cacao på dem. Men samtliga var väldigt pigga och ville verkligen ut i hagarna. Så på med grimmor, flugmaskar och sedan tog jag alla 3 och gick iväg till hagarna där alla 3 sprang bort till det förpreparerade hö:et som låg där och väntade på att bli uppätet.
Söta små pållar vi har..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar