söndag 7 september 2014

Så här ser mitt hem ut nuförtiden..

Det har varit en hel del arbete med mitt hem.. Allt från att tömma hela huset på möbler, städa, måla, möblera med mina möbler, hugga ner massa träd, städa rent tomten.. Ja, man kan säga att jag köpte ett hus som var färdigmöblerat men jag fick så mycket mera (skit) på köpet.. Det har varit hemskt mycket arbete men nu börjar det faktiskt se ut som jag vill ha det.

Mamma & Pappa - vad skulle jag göra utan er?? Ni har varit sagolika och hjälpt mig enormt, mer än vad nöden kräver..

Baksidan. Från gångbron som löper längs med huset, ca 2 meter upp. Huset står på berg. Tidigare såg jag inte 1 meter från staketet men nu ser jag hela tomten. Vi har fällt ca 10-15 granar, tallar, björkar.
 Framsidan. Lite träd borttagna som stod nära huset (4st faktiskt) och sedan har björken fått sig en avkapning i toppen. Lite mer saker har tagits bort i rabatten också (som jag inte vet vad de heter men fula var dem)
 Inglasade altan. Här var det proppfullt med möbler men jag slängde nästan allt förutom bordet och stolarna. Sen har jag lagt in golv, heltäckande matta. Nästa år ska här målas och taket ska bytas.
 Vardagsrum kombinerat matdel. Alla möbler som fanns här inne har slängts förutom vedlåren. Nymålat golv, tak, fönster då allt var i naturträ och omålat. En del nya möbler införskaffades.. Dörren rakt fram leder in i mitt sovrum
 Köket. Alla skåp, vitvaror kvar sedan tidigare ägare men det är mitt porslin.  Jag har dock målat allting vitt, det gjorde jag alldeles nyligen för detta var också träfärgat. Kaklet har jag också målat då det var grön/gulbrunt á lá 70-talet. Fläkten, som var grön, målade jag också vit. Där tavlan är, längst in, ska ett litet fönster fixas.
 Vardagsrum/Matdel från andra hållet. Dörren leder ut till altan.
Varför är Ida med på varenda bild?? LINSLUS
 Parkering, förråd, vedförråd. Jag har kapat något träd här också, som stod mitt ivägen samt några syrener och så har jag utökat parkeringen med ca 1.5meter för att få plats med min stora bil. Pakeringen ska utökas lite till nedåt, bakom hästsläpet så jag får undan släpet lite till..
 
Jag kan nog säga att skulle de gamla ägarna komma ner från himmelen, så skulle de inte känna igen sig.. Inte heller deras söner - som bor i lägenheter i Stockholmsområdet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar