tisdag 23 juni 2020

Nu börjar morgonritterna

Över 25 grader och jag klarar inte detta. Jag vet, man ska inte klaga men jag tycker inte riktigt om sommaren.. Det är så mycket stök och bök med allt.
Utslagna hästar 

  • Insekter överallt och hela tiden
  •  Hårt i backen, svårt att hitta ställen att rida på som är snällt för hästen
  • Man svettas så pass mycket så man måste byta kläder varje dag eller flera gånger per dag
  • Gräset. Det förbaskade gräset som skapar så mycket bekymmer för hästarna. Är det inte fång, så är det rännskitan eller så är det fetma eller någon annan fetliknande sjukdom.
  • Det är djurovänligt att rida på dagarna  då det är över 28 grader. 
  • Folk är aldrig hemma för de ska konstant resa bort.. Jag förstår inte varför man vill resa från hemmet och stallet - det är ju där man mår som bäst men men.. tur att vi alla är olika. 
  • Eftersom folk ska konstant resa bort - klagas det på ekonomin då de inte har några pengar kvar efter semestern.
Och till råga på allt kommer detta C-virus och då blir allt lamslaget och/eller alla får panik att de inte kan resa bort.. 

Det enda jag gör, är att vända på allt. 

Jag rider vid 5-tiden på morgonen - för då är det svalt. 
Jag jobbar sent på kvällarna - för jobbet har AC.
När jag väl kommer hem, så dusch och sova.. 

Helgerna typ samma men då jobbar jag hemma på dagarna i sakta tempo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar