fredag 26 juni 2020

Det går bra nu...

Men jösses så BRA Theodor går just nu. Jag är sååå glad. Han är pigg, glad, arbetsvillig..  Vi dundrar på lite överallt ensamma i morgonsolen när det är ca 15 grader ute. Tidigt på morgonen? Ja, men det är svalt..

Väcker jag Teo på morgonen? Det kan man lugnt säga. Han sover gott, liggandes i hagen men får tyvärr kliva upp varje morgon för att träna med mig. Han ska inte klaga, han får härlig borst-stund och sedan se annat än hagen när vi rider och så milt vatten över hela kroppen, flugspray och därefter lite grässtund utanför hagen innan han får komma ut till kompisarna. Då går han och lägger sig igen.

Solfari fick jag också väcka imorse. Han låg också ner - rätt söt, kunde gulla medan han låg och vilade. Ledde ut honom till hans höggräsiga hage där han fick beta i ca 1.5 timme medan jag tog hand om Teo. Sedan hittade jag knappt honom när jag skulle hämta tillbaka honom - jösses så högt gräset är!

Typ kl 06:30 och jag har ridit klart..
Svettig är jag men ohh så glad. Teo står bakom, sjöblöt även han

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar