måndag 3 juni 2019

Fota hästar, mycket helg

Jösses vilken trevlig långhelg det blev. Massa jobb fick jag gjort också, renoverat hela hallen, målat tak, lister, väggar och passade på att måla alla väggar och taklister i vardagsrummet på en gång - det behövdes märkte jag.  Rensat hela framsidan från ogräs och sått en ny gräsmatta. Dammsugit överallt hemma och tvättat.


Före
Efter


Ridit "mina" hästar också. De går sannerligen fint nu allihopa. Jag blir så imponerad av träningshästarna och deras utveckling. Den äldre har efter intensiv träning fått en otrolig kondition och muskelmassa och unghästen har blivit en riktig duktig förmåga.

Det var det där med att fota hästarna. Jag har som mål att fota hästar i samma position månad till månad för att se utvecklingen och jag tycker nog jag ser att en hel del har hänt med dem.

Första hästen (svart) är då den äldre. Jag har ridit samma runda typ varje gång och i början red jag väldigt mjukt och fint med många skrittpauser. Sista bilden är då taget denna månad, efter ridpass där jag då höll ganska högt tempo tölt, massa galopp, flygande pass och inga skrittpauser. Snacka om skillnad.

Januari.
Maj

Unghäst. Januari


Unghäst. Maj. Riden sedan april

Och så firade vi av min mamma och moster som fyllde år i slutet av maj, tätt inpå varandra. Mamma hade önskat en arbetsdag av oss barn där vi skulle ta ner och måla alla fönster. Sagt och gjort - vi dök upp hela bunten och arbetade, tyvärr var vädret inte med oss denna dag så det regnade en hel del men jobbet blev gjort i alla fall. Hoppas hon blev nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar