måndag 29 februari 2016

Ytterligare en helg som försvann på en sekund

Ohh, dessa underbara helger. De försvinner alltför fort, antagligen för att jag ha mycket att göra. 

Fredagen blev en vilodag för hästarna så jag tog bara in dem, gav dem mat, mockade och borstade av dem. Sedan hemåt och så dammsuga, tvätta och pyssla hemma.

Lördagen började tidigt med att åka till stallet så jag var där vid 6-tiden. Fodrade hela gänget och så mockade boxarna, vägde hö, fixade vatten, snackade med stallkamrat och så ombyte och iväg till ett annat stall där jag hade lektion för några ekipage. Underbara duktiga ekipage som har utvecklats så enormt - dags för nästa steg för dem..
Brana & Kjartan delar frukost i morgonsolen
Sedan vidare till Arninge Centrum och handla lite prylar, vanliga tråkiga dagligvaruprylar.. Därefter hemåt i full rulle för att käka lite lunch på ca 1 timme och så dundra tillbaka till stallet för att ta in hästarna, hålla lektion för en 3-gångare, rida och så prata med stallkompisar, städa sadelkammaren och göra annat skojsigt i stallet. Vidare till Kista Centrum för att kolla in ett par lampor jag hade sett på nätet och samtidigt njuta av detta mångkulturella centrum med allsköns olika människor, gamla som unga, nysvenskar som gammelsvenskar.. Hemåt och så mer städning, laga mat och så var det dags att sova igen.. 

Söndagen blev ungefär likadan.. Till stallet på morgonen och red ut en sväng i morgonsolen. Underbart att höra fåglarna kvittra och så hörde jag min favoritfågel - koltrasten. Sån underbar sångröst den fågeln har.. 

                              Ida & Jag på Brana                                    
Hästarna.. Brana rider jag, Kjartan hänger med som handhäst, alltid.. 

Sedan ut med hästarna i hagen, fika tillsammans med stallkamraterna - det var alltför länge sedan vi tog en fika ihop och så iväg till Granngården för att köpa torvmix. Tillbaka till stallet och så ut med mixen i boxen och sedan hemåt. Väl hemma kunde jag faktiskt ta en paus?! Wow.. 4 timmars paus.. Det blev matlagning för veckan och så tvätta lite under tiden. Sedan tillbaka till stallet för att ta in hästar, kvällsfodra, skura rent sadelkammaren och så hemåt igen. 
Klippa Ida, bada Ida - hennes vita del av pälsen har helt plötsligt blivit grå så det var dags - och så duscha själv, koppla av en liten stund och så var det dags att sova igen.. 

Pihuu för dessa helger.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar