fredag 26 februari 2016

Uteritt med sällskap

Igår kväll så hade jag hela kvällsfodringen vilket inte alls är så ansträngande men någon måste göra det. Så jag mockade mina boxar (det gör jag jämt) och vägde hö till mina hästar (också något jag gör jämt) men så tog jag Nillas häst på en gång, mockade och vägde hö..  Fixade med vatten till hagarna (det ska kvällsfodrararen göra) och sopade rent i stallet.

Precis när jag var klar så dök Nilla upp.. Vilken timing! Så vi borstade av våra hästar, satte på dem reflexer, sadlar, träns och så tog vi en liten uteritt tillsammans. Ohh, så länge sedan det var. Roligt hade vi och Brana, Kjartan, Svipa tror jag gillade sin gemensamma uteritt - trots att vi stötte på massa rådjur som lät som små hundar och annat vilt.

En skön härlig kväll helt enkelt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar