tisdag 16 februari 2016

Rid-schema..

Då har jag pratat lite med min veterinär på Evidiensia i Täby. Jag har hennes mailadress och hon har sagt åt mig att höra av mig då och då så att hon vet vad som händer.

Till att börja med ska vi fortsätta med den här lilla hagen (suck) och box ett väldigt bra tag framöver. Så nu har jag börjat se över hage och även lunch-grind så att hästarna kan få lunch mitt på dagen.. Då kanske de kan få 4 fodringspass per dag,  (frukost, lunch, insläpp, kväll) vilket vore optimalt.

Men så har jag då fått mitt ridschema för några veckor framåt:
Vecka 1: 40 min skritt + 5 min trav
Vecka 2: 40 min  skritt + 10 min trav
Vecka 3: 40 min  skritt + 10-15 min trav
Vecka 4: 40 min  skritt + 15 min trav
Vecka 5: 40 min  skritt + 20 min trav
Vecka 6: 20 min skritt + 20 min trav + 10 min galopp
Vecka 7: 20 min skritt + 30 min trav + 10 min galopp

 Kan väl säga att jag satt med klockan i högsta hugg i helgen för att kolla tiderna så jag vet när jag ska byta gångart..

Mysig alla-hjärtans-dag kväll med Brana & Kjartan. Jag tog en liten runda med dem båda, Brana som ridhäst och Kjartan som handhäst. De kommer få jobba en hel del nu tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar