torsdag 15 maj 2014

Branas boende.. och idas jobb och hästbajs

Jag tror att Ida har börjat trivas på jobbet..

Brana fick sig en liten snabbis idag. Det blev "hej, gumman och är allt bra?".. Så mycket mer hann jag faktiskt inte med idag. Jo, mocka hennes lilla hage förstås och ge henne medicin och hö...
Branas hage.. Nu är jag glad över min mobila solcells-elaggregat..

Men har jag en storhäst eller en islandshäst? Liten ruta, back-on-track på benen, täcke på kroppen.. Hmm???
Och kompisen Svipa utanför.. Perfekt..

Jag mockar ju Branas lilla hage en gång per dygn. Det blir ungefär 8 högar och ca 2 kisspölar per dag. Tittade lite på statistik och en häst bajsar och kissar ca 25kg per dag.. Det blir 9 ton per år. 8 högar per dag x 365 dagar = 2920 högar per år. JÖSSES!! Japp, ni som antog mockning, antog rätt. VI håller på och mockar rent hagen efter Brana och Svipa eftersom vi flyttar snart..  5840 högar.. Jättekul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar