tisdag 13 maj 2014

Senskada...

Näe, det var inte så roliga nyheter hos veterinären. Ganska jobbiga och jag blev t om så pass ledsen så jag grät en skvätt.. 

Brana har: Inflammation i kotsenskidan, förtjockat ringband och mindre blödningar i ytliga böjsenan och inre gaffelbandsgrenen höger fram.  Veterinären sa att senan var inte av men det var ytterst allvarlig skada och att "jag bör förbereda mig inför framtida beslut" och "vila lär det bli några månader framöver", la hon till efteråt.  Med andra ord kan jag strunta i tävlingar hela det här året men det är ju inte det som är viktigast.. Hon ÄR en tävlingshäst och ska tävlas men om hon behöver rehabiliteras ett tag så är det helt ok, så länge hon kan tävlas igen på den nivå som vi är på..

Nu är det vila i sjukhage och skrittar hon inte omkring där måste jag leda henne ca 10 minuter varje dag. Metacam ska hon äta i någon vecka för att minska svullnaden. Återbesök om en månad och förhoppningsvis har svullnaden minskat så de kan börja behandla henne med stötvågor.

1 kommentar:

  1. Åh fyyy! Attans vad trist!
    Styrkekramar och håller tummarna - hårt hårt!

    SvaraRadera