söndag 18 maj 2014

Händer mycket nu

Det händer mycket just nu.. Det att Brana också är enormt skadad gör inte livet lättare för mig men sånt är livet och det är bara att rycka på axlarna, trycka fram huvudet, luta sig framåt och GÅ!.

Det blir rätt minutiös planering nu..

18/5 Mocka hage
19/5 Läkarbesök, det har inget med flytt att göra men migränet behöver sin omvårdnad också
20/5 Slutgiltigt möte med banken
24/5 Födelsedagskalas för min 50-åriga bror
25/5 Tömning och städning av bod, boxar. Flytta över all utrustning till nya stallet och förbereda hagar där.
27/5 Överlämning av pengar och nycklar..  Och flytta hela bohaget till nya huset, det kommer bli 2 hästtransportlass det ;-)
28/5 Få något hum om mitt nya hus..
29/5 Födelsedagskalas för min 75-åriga moster & min 70-åriga mamma
30/5  Flytta Brana & Svipa
31/5 Flytta Kjartan till Brana & Svipas nya stall..

Ovanpå allt det här har jag förstås fortfarande fodringar måndagar, onsdagar, fredagar och varannan helg samt skötseln av Brana och arbetet.

Under juni ska jag (eller ja, mina föräldrar då) måla invändigt i mitt nya hus och sen är det bara att bo där.. Men det är tajt schema och allt måste klicka för att allt ska fungera smidigt..  I mitt gamla hus ska jag städa rent under juni.. Äger ju två hus under juni månad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar