söndag 4 maj 2014

Annica red Brana

Annica var lite ridsugen så hon fick komma över och prova Brana lite. Hon fick 2 val: Rida ut eller Rida på volt och ha mig bredvid som håller lite lätt lektion. Hon valde alternativ 2 - Volten. Det gick fint, tycker jag. Visst har Brana lärt sig mina kommandon och är mest inkörd på detta men jag tycker nog att Annica red henne fint. Det blev ingen galopp, ingen ökad tölt då hon fick rida på sandvolten, som numera är mestadels gräsvolt, och det finns risk för halka där.. Vår normala ridvolt är nygrusad och behöver sätta sig lite.
Det som stör mig mest, är att både Annica och hennes dotter Isabell travar Brana så fint.. Varför kan inte jag trava lika fint?!?! Jag får nog ta hit båda så de får travträna Brana, så kan jag skörda frukten av detta på tävling.

 

1 kommentar:

  1. Tack så jättemycket för lånet av Bananen :)
    Kommer gärna och travtränar henne lite.

    SvaraRadera